.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

عدم تطابق محور های دیدگانی و EDM (عدم تطبیق لیزر پوینتر و تار رتیکول) در دوربین های نقشه برداری موسوم به توتال استیشن ها موضوعی است که در اثر تکان های شدید دستگاه در حین حمل و نقل رخ می دهد و یکی از دلایل عدم کالیبره بودن دستگاه ها است.
اساسا عدم انطباق محور دیدگانی با محور سیستم طولیاب لیزری دستگاه در فواصل بلند مشکل ساز است زیرا با افزایش طول بین این دو محور اختلاف بین نقطه اندازه گیری و نقطه مورد نظر اپراتور افزایش می یابد.


نکته حائز اهمیت این است که این خطا در عملیات نقشه برداری روزانه آشکار نمی شود و می باید طی دوره های چند ماهه (مثلا هر سه ماه یا هر شش ماه یک بار) کنترل شود دلیل آن هم این است که این اختلاف عدم تطابق، یک شیفت ثابت است که در هنگام توجیه دوربین برای تمامی ایستگاه های یکسان در نظر گرفته می شود و از این رو دوربین با دقت مطلوب توجیه می گردد. البته شرایطی هم وجود دارد که این عدم انطباق در هنگام توجیه دوربین آشکار شود. به عنوان مثال در هنگام توجیه به روش ترفیع (resection) اگر فواصل ایستگاه ها به یک اندازه نباشد یعنی یک ایستگاه از دوربین 300 متر و ایستگاه دیگری از دوربین 20 متر فاصله داشته باشد این خطا در هنگام توجیه آشکار می شود.


 برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید. 



:: برچسب‌ها: راهکاری , برای , تشخیص , وضعیت , هم , محوری , EDM , با , محور , دیدگانی , در , دوربین , های , توتال , استیشن , نقشه برداری , SURVEYING , AXIS , ,
:: بازدید از این مطلب : 9740
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : محمد اژدهاکش
ت : جمعه 13 مرداد 1396

صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی