آنتن GNSS لایکا AR25
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت


 آنتن GNSS لایکا AR25

گیرنده ماهواره ای لایکا مدل AR25 جدید ترین آنتن ایستگاه دائمی تولید کمپانی لایکا است که قادر است سیگنال های ارسالی از ماهواره های GPS و GLONASS و Galileo و BeiDou و QZSS را دریافت کند. به عبارت دیگر میتوان گفت تمامی سیستم های تعیین موقعیت ماهواره ای را پوشش می دهد.

تحولی در طراحی :

لایکا AR25 با طراحی رینگ های چوک جدید باعث افزایش مزیت های کلیدی این آنتن شده است. امروزه ما شاهد دور شدن از طرح های قدیمی رینگ های چوک دو بعدی هستیم و به سمت طراحی های نو و خلاقانه سه بعدی پیش می رویم. آنتن AR20 (یک مدل پایین تر از AR25) با ساختار رینگ چوک خود و بکار گیری پوشش پلاستیکی RADOME در آن به اندازه قابل توجه ای از خطای multipath می کاست. حال امروزه با حفظ مزیت های نسل قبلی (AR20) و طراحی رینگ های جدید تر و خلاقانه تر این مزیت دو چندان شده است و خطای مرکز فاز آنتن و exceptional signal tracking نیز بهبود یافته.

همان طور که گفته شد رینگ های چوک جدید بکار رفته در این آنتن (AR25) باعث کاهش خطای چند مسیری (multipath) در اندازه گیری ها شده و گزینه مناسبی برای عملیات های بسیار دقیق نقشه برداری همچون برسی حرکات صفحات پوسته ای قاره ها , مانیتورینگ , مطالعات زمین لرزه ای , مطالعات اتمسفری و همچنین ایجاد شبکه های CORS برای بهره برداری بصورت RTK از آن ها می باشد.

همچنین استفاده از پوشش RADOME باعث از بین رفتن خطا های بوجود آمده از پوشیده شدن برف بر روی آنتن و یا نشستن پرندگان بر روی گیرنده می شود. طراحی آیرو دینامیکی آنتن مانع از تاثیر ورزش باد بر روی آن می شود . از دیگر نقاط قوت های این آنتن ها مقاومت در برابر حرارت زیاد , تابش آفتاب , آلودگی هوا , رطوبت , گرد و غبار و ... است.


منبع : www.geomatncc.lxb.ir

نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد


 

 لطفا بر روی آیکن گوگل پلاس (g+1) کلیک نمایید و  ما را در گوگل محبوب کنید .





:: برچسب‌ها:
آنتن , GNSS , لایکا , AR25 , ایستگاه , دائمی , CORS , نقشه برداری , ماهواره , GPS , GLONASS , Galileo , BeiDou , QZSS , مهندسی , سازمان , محمد اژدهاکش , مترجم , نویسنده , وبلاگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 5018
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : محمد اژدهاکش
ت : دو شنبه 11 ارديبهشت 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی