ایران رقیب جدی انگلیس در هیدرو گرافیٍ
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

ایران رقیب جدی انگلیس در هیدرو گرافیٍ

ايران رقيب جدي انگليس در تهيه نقشه هاي دريايي
مدير آبنگاري و مناطق ساحلي سازمان نقشه برداري گفت: ايران از نظر تهيه نقشه هاي دريايي داراي مقام اول در منطقه خاورميانه است.

"محمد حسن خدام محمدي" افزود : در حالي که کشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس در خصوص تهيه نقشه هاي دريايي از متخصين خارجي کمک مي گيرند، اما ايران تنها کشور در حوزه خليج فارس است که بدون نياز به متخصصان خارجي نسبت به تهيه جارتهاي دريايي کشور اقدام مي‌کند.


بر اساس گزارش شبکه دريايي وي افزود:سازمان نقشه برداري کشور با وجود کارشناسان با تجربه در مجامع بين المللي حضور موثري دارد.
خدام محمدي با تاکيد بر اينکه نقشه هاي دريايي بر اساس استاندارد هاي جهاني مصوب سازمان جهاني هيدروگرافي( IHO) تهيه مي شود گفت:کارشناسان سازمان نقشه برداري کشور با آگاهي از اين استاندارد ها کليه دستورالعمل هاي آن سازمان را رعايت مي کنند.


وي با بيان اينکه فعاليت هاي عمده مادر زمينه تهيه چارت هاي دريايي(نقشه هاي دريايي ) در دو مقياس يک بيست و پنج هزارم و يکصد هزارم انجام مي گيرد، گفت: در مقياس يکصد هزارم حدود 75 درصد از آب هاي کشور در خليج فارس پوشش داده شده است که طي دو سال آينده به اتمام خواهد رسيد.
مدير آبنگاري و مناطق ساحلي سازمان نقشه برداري کشور افزود:سعي برآن شده که آبهاي سرزميني با نقشه هاي يک بيست و پنج هزارم پوشش داده شوند.


خدام محمدي با بيان اينکه در چند سال اخير تهيه نقشه هاي دريايي در کشور متحول شده است گفت: در حال حاضر نقشه هاي ديجيتال و الکترونيک جايگزين نقشه هاي کاغذي شده که با اين کار سرعت تهيه نقشه هاي دريايي به شدت افزايش يافته است.
وي تاکيد کرد:سازمان نقشه برداري تاکنون بيش از 150 نقشه دريايي ديجيتال از آبهاي خليج فارس و درياي عمان و 50 نقشه دريايي ديجيتال از درياي خزر تهيه کرده است.


به تهيه نقشه هاي الکترونيکي توسط سازمان نقشه برداري اشاره کرد و گفت: تاکنون 50 نقشه دريايي الکترونيکي تهيه شده که روي شناورهاي مجهز به سيستم اکديس نصب شده و در حال حاضر در حال بهره برداري است .
مدير آبنگاري و مناطق ساحلي سازمان نقشه برداري درادامه به تهيه چارت ناوبري الکترونيکي يا ENC اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان نقشه برداري کشور در زمينه تهيه چارت هاي الکترونيکي و نقشه هاي ناوبري الکترونيکي در دنيا به سطح مطلوبي رسيده است.


خدام محمدي با تاکيد بر اينکه سازمان نقشه برداري کشور در زمينه تهيه نقشه هاي دريايي منطقه به عنوان رقيب جدي براي انگلستان محسوب مي شود گفت: اين کشور بارها در خصوص تهيه نقشه هاي دريايي از ايران در خواست مشارکت و همکاري داشته اما سازمان نقشه برداري کشور ترجيح مي دهد نقشه ها

ي دريايي را مستقلا و به نام ايران توليد و در اختيار دريانورداني که در آب هاي خليج فارس و بنادر کشور تردد مي کنند قرار دهد.
مدير آبنگاري و مناطق ساحلي سازمان نقشه برداري به اهميت تهيه نقشه هاي دريايي اشاره کرد و گفت: مديريت و برنامه ريزي کشور مستلزم تهيه نقشه‌هاي بروز و دقيق از سراسر کشور و بويژه آبهاي کشور است.
خدام محمدي با تاکيد بر اينکه هرگونه ناوبري دريايي ايمن و مطمئن در گرو داشتن نقشه هاي دقيق و به روز است گفت:نگاه هيدروگرافي جهاني در دهه اخير کاملا متحول شده است بطوري که براي هرگونه فعاليت زير ساختاري فراساحلي ، ساحلي و طرح ها و پروژه هاي زيست محيطي دريايي، برنامه ريزي ويژه‌اي انجام شده است .
مدير آبنگاري و مناطق ساحلي سازمان نقشه برداري افزود:هرگونه فعاليت در دريا مستلزم داده هاي دقيق و به روزي است که يک هيدروگرافي مدرن آنها را برآورده مي سازد.

 

لطفا بر روی آیکن گوگل پلاس (g+1) کلیک نمایید و  ما را در گوگل محبوب کنید .





:: برچسب‌ها:
آبنگاری , هیدروگرافی , ایران , انگلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 5443
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : محمد اژدهاکش
ت : یک شنبه 12 بهمن 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
rasoul در تاریخ : 1393/11/16/4 - - گفته است :
عالی بود رفیق گلم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی