رادار آشکارساز لایکا DS2000
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

کشف امن تر و سریع تر 


امروزه انجام عملیات حفاری در سطح شهر ها و خیابان ها به امری ریسک پذیر مبدل شده است . زیرا با وجود انواع تاسیسات زیر زمینی همچون خطوط انتقال آب و لوله های فاضلاب و فیبر های نوری و تلفن و گاز و ... هر آن امکان برخورد تیغه وسیله حفاری به این قبیل تاسیسات وجود دارد. لذا بهتر است قبل از انجام عملیلت حفاری نقشه ی تمامی تاسیسات زیر زمینی در محدوده عملیات تهیه شود.

از آن جا که هیچ گاه طرح های عمرانی مطابق با نقشه اولیه شان اجرا نمی شوند و همچنین احتمال تغییر مکان تاسیسات در تعمیرات وجود دارد. ناگزیر به تهیه نقشه جدید از تاسیسات زیر زمینی در محدوده عملیات حفاری هستیم. حال مشکل اینجاست که تاسیساتی که در اعماق خاک مدفون شده و از دید ما پنهان است را چگونه میتوان نقشه برداری کرد. 

یکی از ترفند های نمایان ساختن تاسیسات زیر زمینی استفاده از موج های رادار است. بهره بردن از این تکنولوژی از آن جهت مورد استقبال است که بدون هیچ گونه حفاری و عملیات فیزیکی بر روی زمین می توان از موقعیت اجسام داخل خاک با خبر شد.

رادار آشکارساز DS2000 یا همان DS2000 Utility Detection Radar نام دستگاهی است که توسط کمپانی معروف و البته محبوب لایکا (Leica) ساخته شده و از فناوری رادار در ان استفاده شده است. کمپانی بزرگ لایکا یکی از برترین تولید کنندگان ابزار ها و تجهیزات نقشه برداری است که این بار مبادرت به تولید وسیله ای برای نقشه برداری از تاسیسات زیر زمینی کرده است.

این وسیله از یک فرستنده و یک گیرنده که بر روی یک گاری کوچک چهار چرخ قرار گرفته اند ساخته شده است. فرستنده تولید موج رادار با طول موج های تقریبا بلند می کند و ان ها را به سمت پایین می فرستد . سپس موج فرستاده شده به اجسام و تاسیسات موجود در زیر زمین برخورد کرده و بازتاب می کند و گیرنده موج های بازتابی را دریافت کرده و فاصله اجسام را در زیر زمین مشخص می نماید.

این کار با حرکت یک نواخت دستگاه در عرض خیابان ادامه میابد. و داده ها در فیلد های متوالی دخیره می شنود و ارتباط بین این فیلد ها با طول اندازه گیری شده توسط چرخ دستگاه بر روی زمین صورت میگیرد و در نهایت اطلاعات در حافظه دستگاه دخیره شده و بر روی نمایش گر سیستم قابل مشاهده است.

در نهایت می توان نتایج را با فرمت های مختلف وارد نرم افزار های ترسیمی (همچون Auto CAD) کرد. و مورد استفاده قرار داد. بطوری که با انجام یکسری پردازش بر روی نقشه های تهیه شده میتوان به مختصات تاسیسات زیر زمینی پی برده و با استفاده از دستگاه های توتال استیشن و یا جی پی اس های دو فرکانسه آن ها را روی زمین پیاده سازی نمود. تا راننده و یا عامل حفاری با دید قبلی و هشیاری کامل به حفاری بپردازند . 

مزیت های استفاده از این روش :

سرعت بالای تهیه نقشه

سهولت استفاده از آن

بهره مندی از دقتی بالا در مکان یابی

استفاده از نتایج نقشه برداری در نرم افزار های ترسیمی مختلف 

و در آخر تضمین سلامتی تاسیسات زیر زمینی

منبع : ترجمه شده توسط Geomatncc از سایت www.leica-geosystems.com

نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد.


 لطفا بر روی آیکن گوگل پلاس (g+1) کلیک نمایید و  ما را در گوگل محبوب کنید .





:: برچسب‌ها:
رادار , آشکارساز , لایکا , DS2000 , DS2000 , Utility , Detection , Radar , نقشه برداری , تاسیسات , زیر , زمینی , زمین , خیابان , ها , شهری , حفاری , دقت , سرعت , سهولت , کمپانی , محمد اژدهاکش , ,
:: بازدید از این مطلب : 7439
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : محمد اژدهاکش
ت : شنبه 9 بهمن 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی