معرفی سنجنده سنجش از دور GeoEye
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

فضاپیمای GeoEye-1 توسط آژانس ملی اطلاعاتی مکانی ایالات متحده آمریکا طراحی گردیده و شرکت DigitalGlobe آن را به بهره برداری رسانده است. این ماهواره در سال ۲۰۰۸ میلای پرتاب شد. این ماهواره در مدار 681 کیلومتری عمل می کند و تصاویری با قدرت تفکیک مکانی 46 سانتی متر فراهم می کند. سنجنده ی GeoEye-1 دارای پيچيده ترين و پيشرفته ترين تكنولوژي در ماهواره هاي سنجش از دور است كه بالاترين قدرت تفكيك مكاني را در ماهواره های تجاری ارائه می دهد. طول عمر آن برای ۷ سال برنامه ریزی شده بود یعنی تا سال ۲۰۱۵ اما انتظار می رود تا سال ۲۰۱۸ به طور کامل به فعالیت خود ادامه دهد. این ماهواره در زمینه نظامی و همچنین سنجش از دور تجاری کاربرد دارد و  دسترسی بیشتر به تصاویر ماهواره ای سیاه و سفید و رنگی تجاری را فراهم می سازد.

GeoEye-1 قابلیت دریافت داده های تصاویر پانکروماتیک (سیاه و سفید) با رزولوشن مکانی ۰٫۴۱ متر و تصاویر چندطیفی (رنگی) با رزولوشن مکانی ۱٫۶۵ متر را دارد. زمان عبور مجدد این ماهواره از یک هدف مشخص کمتر از سه روز است و توانایی تعیین موقعیت شی با فاصله ۳ متری از موقعیت فیزیکی آن را دارد. این ماهواره تقریبا ۱۶۸۰۰ مایل در ساعت را طی میکند و ناحیه ای بزرگتر از ۷۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع را در یک روز پوشش می دهد، یعنی منطقه ای به وسعت کشور شیلی.

این سنجنده قابلیت برداشت روزانه 700000 کیلومتر مربع تصاویر پانکروماتیک و 350000 کیلومتر مربع تصاویر چند طیفی (Pan-sharpened)را داراست. با توجه به قدرت تفکیک مکانی و کیفیت بسیار بالای این سنجنده بیشترین کارائی را در مطالعات شهری، پایش تغییرات انسان ساخت، امنیتی نظامی، تهیه نقشه های با مقیاس بزرگ و پروژه های عمرانی دارد.


 لطفا بر روی آیکن گوگل پلاس (g+1) کلیک نمایید و  ما را در گوگل محبوب کنید .





:: برچسب‌ها:
معرفی , سنجنده , سنجش , از , دور , دوری , ژئو , آی , GEO , EYE , آر , اس , RS , آمریکا , فضا , فضاپیما , پرتاب , برداشت , پانکروماتیک , نقشه , برداری , محمد , اژدهاکش , ,
:: بازدید از این مطلب : 7998
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد اژدهاکش
ت : شنبه 25 ارديبهشت 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی