نقشه برداری از نیمه سایه نشین ماه
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

نقشه برداری از نیمه سایه نشین ماه


نقشه جديد پروژه نقشه‌برداري ليمان آلفا بر روي مدارگرد اکتشافي ماه ناسا به نمايش ويژگي‌هايي از قطبهاي شمال و جنوب ماه در نواحي بخش تاريك ماه پرداخته است.
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نقشه از يك شيوه بديع براي بررسي مناطق موسوم به سايه‌نشين ماه پرداخته و اين بخشهاي نامرئي را به منصه ظهور رسانده است.

اين نقشه‌ها به نمايش بسياري از بخشهاي هميشه تاريك ماه در طول موج‌هاي فرابنفش دور پرداخته و نشان داده كه اين مناطق بسيار تاريكتر و قرمزتر ار نواحي نزديكتر كه نور خورشيد را دريافت مي‌كنند، هستند. اين نواحي تاريك با خلل و فرجهاي بزرگ سطحي سازگار بوده و يك خاك كرك‌دار را نشان مي‌دهند كه رنگ قرمز با احتمال وجود آب يخزده در اين سطوح مطابق شده است.


به گفته محققان، نتايج بررسي‌ها حاكي از وجود يك تا دو درصد آب يخ‌زده در برخي از خاكهاي مناطق هميشه تاريك است. اگرچه تا پيش از اين انتظار مي‌رفت كه خط بين‌سياره‌اي ليمان آلفا پيش از متراكم شدن هر گونه آب يخ‌زده را از بين ببرد.
طبق برآوردهاي اين تيم تحقيقاتي، فقدان آب يخ‌زده حدود 16 برابر آهسته‌تر از انتظار است. علاوه بر آن، انباشت آب يخ‌زده همچنين احتمالا به شدت به شرايط محلي مانند دما، چرخه گرمايي و حتي نظر زمين شناسي اخير در مورد «تاثير باغباني» وابسته است.
شناسايي آب يخ‌زده در اين نواحي جديد به درك فزاينده دانشمندان در مورد وجود آب در ماه و انواع وابسته آن خواهد افزود.
مقايسه‌هاي اين نقشه‌ها كه با استفاده از داده‌هاي بدست آمده در بخش روز ماه بدست آمده، مي‌تواند به كشفهاي بيشتر در مورد آب يخ‌زده و همچنين تخلخل‌هاي سطحي بخش تاريك ماه بينجامد.
محققان پروژه نقشه‌برداري ليمان آلفا قصد دارند از اين شيوه بر روي مناطق ديگر ماه و همچنين ديگر اجرام آسماني مانند سياره عطارد استفاده كنند.

 

 

 

لطفا بر روی آیکن گوگل پلاس (g+1) کلیک نمایید و  ما را در گوگل محبوب کنید .





:: برچسب‌ها:
نقشه برداری , از , نیمه , سایه , نشین , ماه , ماهواره , زمین , فضا ,
:: بازدید از این مطلب : 6585
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : محمد اژدهاکش
ت : دو شنبه 20 بهمن 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی